Merci de ton soutien à ce candidat.
Un email vient de t'être envoyé pour valider ton adresse email.
Remarque : pense à vérifier dans tes spams si cet email ne se trouve pas dans ta boite de réception.
Participe à la soirée exceptionnelle du 11 juin prochain à l'Aéro-Club
Cocktail - Remise des prix - Dîner placé
Démonstration d'expériences exceptionnelles
Je m'inscrisMerci pour ta participation aux Brand Experience Awards 2018.
Ton vote a bien été pris en compte.
Participe à la soirée exceptionnelle du 11 juin prochain à l'Aéro-Club
Cocktail - Remise des prix - Dîner placé
Démonstration d'expériences exceptionnelles
Je m'inscrisTu as déjà voté pour cette candidature.
Participe à la soirée exceptionnelle du 11 juin prochain à l'Aéro-Club
Cocktail - Remise des prix - Dîner placé
Démonstration d'expériences exceptionnelles
Je m'inscrisMerci de ton soutien à ce candidat.
Un email vient de t'être envoyé pour valider ton adresse email.
Remarque : pense à vérifier dans tes spams si cet email ne se trouve pas dans ta boite de réception.
Participe à la soirée exceptionnelle du 11 juin prochain à l'Aéro-Club
Cocktail - Remise des prix - Dîner placé
Démonstration d'expériences exceptionnelles
Je m'inscrisMerci pour ta participation aux Brand Experience Awards 2018.
Ton vote a bien été pris en compte.
Participe à la soirée exceptionnelle du 11 juin prochain à l'Aéro-Club
Cocktail - Remise des prix - Dîner placé
Démonstration d'expériences exceptionnelles
Je m'inscrisTu as déjà voté pour cette candidature.
Participe à la soirée exceptionnelle du 11 juin prochain à l'Aéro-Club
Cocktail - Remise des prix - Dîner placé
Démonstration d'expériences exceptionnelles
Je m'inscrisWe have developed multiple VR experiences for theme parks, including VR interactive Roller Coasters, where passengers sit on a real train with VR glasses and they can "shoot" virtual enemies while the train is moving. We already delivered four VR interactive roller coasters along 2017-18 in Europe.
We have developed multiple VR experiences for theme parks, including VR interactive Roller Coasters, where passengers sit on a real train with VR glasses and they can "shoot" virtual enemies while the train is moving. We already delivered four VR interactive roller coasters along 2017-18 in Europe.
We have developed multiple VR experiences for theme parks, including VR interactive Roller Coasters, where passengers sit on a real train with VR glasses and they can "shoot" virtual enemies while the train is moving.
We teamed with Parque Reunidos and VR Coaster, to deliver four VR interactive roller coasters during 2017-18 in Europe:
1. “TNT” - Parque de Atracciones (Spain, 2017)
2. “Master Thai” - Mirabilandia Park (Italy 2017)
3. “Dreamcatcher VR” - Bobbejaanland Family Park (Belgium, 2018)
4. “Den Hemmelige Verden VR” - Bonbonland (Denmark, 2018)
We are the second company in Europe specialized on the creation of 3D experiences for VR roller coasters.
AD-HOC DEVELOPMENT
Each roller coaster is different (length, loops, number of passengers, speed, laps, etc). That’s why our team has to design a specific 3D environment for each roller coaster.
3D PROCESS
1. MERGING
We match the real roller coaster track with our 3D software and build from scratch a unique world of creatures, enemies, environment animations, sounds and interactive contents.
2. DESIGN
Each element has to be ready to appears in the right place in the right timing.
Our environments and animations are built on MAYA & UNITY 3D to create the correct individual scenes.
3. DYNAMIC CONTENT
Each scenes and elements has to been activated before the train arrives, if not, users will perceive how the environments is loading meanwhile the train is moving.
4. OPTIMIZATION
Each scenes must be optimized depending on the graphic capacities of the glasses hardware. We care about visual quality, but hardware temperature, battery consumption and processing calculations are our top priorities.
This is a non-stop experience. Thousands of users will try our VR experience each day. We cannot deliver an experience that will generate hardware problems in a middle of a ride.
5. INTERACTIVE LAYER
We add an interactive layer to each 3D experience so passengers can aim and “shoot” virtual enemies. We developed a script to activate and desdactivate enemies along the ride and a live ranking of the creatures killed.
TEAMWORK
3D designers:
2D designers:
3D Animators:
FX supervisors:
Developpers:
Screenwriters:
Producers:
Director:
Supervision of the 3D experience, from design, story telling and animations to final export.